Każdy audyt kończy się spotkaniem zamykającym, na którym audytor podsumowuje zarówno dobre praktyki jakie stwierdził podczas audytu, ale również wskazuje na niezgodności i potrzebę podjęcia działań korygujących. Już tylko niektóre standardy / kodeksy etyczne podają wynik audytu jako bieżących praktyk w zakładzie w odniesieniu do wymagań danego kodeksu etycznego.
Coraz częściej należy się jednak liczyć, iż wynik audytu podany będzie w sposób bardziej precyzyjny i definiujący czy zakład zaliczył audyt czy też wynik audytu jest negatywny i brak jest rekomendacji do współpracy. Jeśli jednak podczas audytu stwierdzono drastyczne niezgodności, które zagrażają zdrowiu i życiu pracowników, wtedy do kontrahenta zlecającego audyt należy podjęcie decyzji co dalej ze współpracą z takim dostawcą. Również w sytuacji kolejnego już audytu, jeśli ciągle powtarzają się niezgodności z poprzednich ocen, dostawca może być potraktowany bardziej rygorystycznie przez swojego kontrahenta.