Organizacja amfori posiada obecnie siedzibę w Brukseli i jest to organizacja non-profit. Utrzymuje się i prowadzi działalność ze składek uiszczanych przez jej członków. Istnieją dwa rodzaje członkowstwa w tej organizacji: członek regularny (regular member) oraz stowarzyszony (associate member).
amfori BSCI to standard etyczny opracowany pierwotnie przez sieci handlowe na rynku niemieckim. Obecnie podobnie jak inne standardy etyczne, stosowany jest na całym świecie do oceny etyczności postepowań firm występujących w łańcuchu dostaw. Wśród ponad 2.400 firm należących do organizacji amfori możemy odnaleźć miedzy innymi:
ALDI, AMEFA, ARLI, Berendsen, Charles Voegele, COOP, Deichmann, ESPRIT, G&P Toys, Jysk, KappAhl, LIDL, Metro Group, MIGROS, NCC, O'NEILL, OBI, Olsen, Peek&Cloppenburg, Otto Group, Praktiker, REWE, S. Oliver, Tom Tailor, ADEO.
Audyty są przeprowadzane przez organizacje zatwierdzone przez BSCI. Strony (zleceniający audyt i jego dostawca) uzgadniają między sobą która strona ponosi koszty audytu. Wyniki pierwszego audytu (tzw. INITIAL) warunkują termin w jakim przeprowadzony będzie kolejny audyt. W przypadku stwierdzenia wielu poważnych niezgodności konieczny jest tzw. FOLLOW UP audyt dla weryfikacji poprawności wykonania działań naprawczych i przeprowadzny jest on maksymalnie w terminie 12 miesięcy od dnia INITIAL AUDITu. Natomiast jeśli zakład spełnia wymagania standardu amfori BSCI to kolejny INITIAL AUDIT przeprowadzany jest za 3 lata.