CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to dziś nie trend – to standard!

Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, dostrzega wartość płynącą z odpowiedzialnego zarządzania i transparentnego łańcucha dostaw. Dziś liczy się nie tylko jakość produktu czy usługi, ale także to, jak i w jakich warunkach zostały one stworzone. Czy Twoi dostawcy przestrzegają zasad etyki? Czy wspierają ochronę środowiska? Czy działają zgodnie z najwyższymi standardami społecznymi? Odpowiedzialność za środowisko naturalne, troska o bioróżnorodność, przeciwdziałanie korupcji i nieuczciwym praktykom – to już nie tylko dodatki, lecz fundamenty nowoczesnego i świadomego biznesu. Wiele międzynarodowych organizacji tworzy własne kodeksy etyczne i społeczne, które – choć często mniej rozbudowane niż norma ISO 26000 – skutecznie wspierają wdrażanie strategii CSR na każdym poziomie działalności firmy. Firmy, które włączają CSR do swojej strategii, budują silniejsze marki, zyskują lojalność klientów i partnerów oraz zwiększają swoją konkurencyjność na rynku. Dlatego warto nie tylko znać obowiązujące standardy, ale też aktywnie dążyć do ich spełniania. Na naszym portalu znajdziesz praktyczne informacje o standardach odpowiedzialności społecznej, wskazówki dotyczące audytów oraz inspiracje, jak skutecznie wdrażać CSR w codziennej działalności firmy. Razem możemy tworzyć biznes, który nie tylko generuje zyski, ale także wnosi realną wartość dla ludzi i planety.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to dziś nie trend – to standard!
Wsparcie dla firm

Twoje wsparcie w rozwoju biznesu

Nasza firma z pełnym zaangażowaniem towarzyszymy klientom na każdym etapie ich rozwoju. Jesteśmy ich partnerami w dążeniu do sukcesu.

Oferta konsultingowa i szkoleniowa jest dostosowana do unikalnych potrzeb przedsiębiorstw, co pozwala na osiąganie zamierzonych celów w efektywny sposób.

Dzięki naszej wiedzy branżowej, klienci zyskują dostęp do cennych informacji, które umożliwiają podejmowanie świadomych decyzji w dynamicznie zmieniającym się rynku..

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług, aby wspólnie rozwijać potencjał Twojej firmy i osiągać nowe szczyty biznesowe.

Twoje wsparcie w rozwoju biznesu
Etapy audytu socjalnego

Działania przedaudytowe

Ustalenie z klientem jaki standard socjalny jest wymagany i w jakiej wersji audytowej (zapowiedziany, pół-zapowiedziany tzw. okno audytowe czy niezapowiedziany). Ustalenie liczby pracowników w zakładzie. Należy również podać liczbę pracowników agencji pracy tymczasowej i podwykonawców wewnętrznych (ochrona, sprzątanie i inne usługi produkcyjne). Liczba pracowników to jeden z czynników wpływających na długość audytu. Kontakt z jednostką audytową i ustalenie warunków współpracy. Potwierdzenie czasu trwania audytu. Przeprowadzenie audytu diagnostycznego celem oceny stopnia przygotowania firmy do audytu weryfikującego. Prace konsultacyjne i szkolenia pracowników z wybranego standardu socjalnego. Pamiętajmy standardy socjalne w wielu wymaganiach są ostrzejsze niż obowiązujące prawo i należy spełniać zawsze wymaganie bardziej rygorystyczne bez względu z jakiego źródła pochodzi to wymaganie.

Audyt właściwy (tzw. certyfikacyjny)

W zależności od wybranego standardu i liczby pracowników w zakładzie audyt może trwać od 1 do nawet 5 dni roboczych. Zwykle audyt rozpoczyna się spotkaniem otwierającym z kierownictwem zakładu, następnie audytor wizytuje zakład, prowadzi rozmowy z pracownikami (indywidualne i grupowe bez udziału kierownictwa) oraz weryfikuje dokumenty związane z wymaganiami standardu socjalnego. Ostatniego dnia na spotkaniu zamykającym audytor informuje o stwierdzonych niezgodnościach, uzgadnia działania korygujące dla poprawy sytuacji, określa termin do kiedy należy działania zrealizować oraz ustala kto ze strony audytowanego zakładu będzie odpowiadał ze realizację poszczególnych działań korygujących. Na koniec audytor ustala sposób weryfikacji skuteczności wdrożenia uzgodnionych działań korygujących.

Działania poaudytowe

Koniec audytu w zakładzie nie oznacza końca zaangażowania zakładu w proces audytowy. Audytowany zakład powinien wdrożyć uzgodnione z audytorem działania korygujące i przesyłać dowody na realizację tych działań. Ważne jest, aby wykonać zaplanowane działania w ustalonych z audytorem terminach. Audyty socjalne z reguły stają się już wydarzeniem cyklicznym, a częstotliwość tych audytów zależy od liczby i rodzajów stwierdzonych przez audytora niezgodności. Niekiedy kolejny audyt tzw. follow-up wymagany jest już po 30 dniach od audytu właściwego. Innym razem dla zakładu, gdzie audyt właściwy zakończył się kilkoma małymi niezgodnościami ten czas do re-audytu może sięgnąć nawet 2 lat. Wyniki audytów socjalnych wpływają na późniejsze decyzje biznesowe partnerów biznesowych audytowanego zakładu.

Przewaga konkurencyjna

W świecie, gdzie informacja krąży z prędkością światła, odpowiedzialność przynosi przewagę.

1.
SMETA 7.0

Jeden z najczęściej stosowanych audytów socjalnych w Polsce.

2.
ICS

Standard socjalny stworzony przez Francuską Federację Handlu.

3.
amforiBSCI

Odpowiedzialność, która buduje zaufanie.

4.
EcoVadis

Ocenia firmy pod kątem zrównoważonego rozwoju, analizując środowisko, etykę, prawa człowieka .

5.
RSCI

Inicjatywa poprawiająca zrównoważony rozwój i przejrzystość w motoryzacji poprzez oceny dostawców.

Kontakt

Skontaktuj się z nami